Panikangst

Ønsker du at lære at håndtere din panikangst så den
ikke håndterer dig og begrænser dit liv?
Få metakognitiv behandling der virker.

Panikangst

Ønsker du at lære at håndtere din panikangst så den
ikke håndterer dig og begrænser dit liv?
Få metakognitiv behandling der virker.

Hvad er panikangst?

Panikangst er uventede og pludselige oftest kortvarige anfald af intens og voldsom angst. Det kan føles som om krop og hoved bryder sammen og kan give anledning til yderligere bekymring om der er noget alvorligt galt fx om man er ved at få hjertestop eller endda ved at blive sindssyg. Hjertet banker og det kan være svært at trække vejret. Anfaldene er oftest kortvarig og er ovre efter nogle minutter. Men oplevelsen sidder ofte i personen som kan være rystet og nervøs og bange for at det kan ske igen. Det kan udvikle sig til en frygt for at det vil ske igen, og det kan være med til at udløse et nyt panikanfald. Den kan derfor blive en negativ spiral som med tiden gør at man oplever tiltagende panikangst anfald.

Hvad er panikangst?

Panikangst er uventede og pludselige oftest kortvarige anfald af intens og voldsom angst. Det kan føles som om krop og hoved bryder sammen og kan give anledning til yderligere bekymring om der er noget alvorligt galt fx om man er ved at få hjertestop eller endda ved at blive sindssyg. Hjertet banker og det kan være svært at trække vejret. Anfaldene er oftest kortvarig og er ovre efter nogle minutter. Men oplevelsen sidder ofte i personen som kan være rystet og nervøs og bange for at det kan ske igen. Det kan udvikle sig til en frygt for at det vil ske igen, og det kan være med til at udløse et nyt panikanfald. Den kan derfor blive en negativ spiral som med tiden gør at man oplever tiltagende panikangst anfald.

Symptomer på panikangst

 Hjertebanken

 Trykken for brystet

 Åndenød, kvælningsfornemmelse og besvær med at få vejret

 Sløret syn

 Ondt i maven

 Svimmelhed

 Kuldegysninger eller svedeture

 Nedsat muskelkraft

 M.fl.

Symptomer på panikangst

 Hjertebanken

 Trykken for brystet

 Åndenød, kvælningsfornemmelse og besvær med at få vejret

 Sløret syn

 Ondt i maven

 Svimmelhed

 Kuldegysninger eller svedeture

 Nedsat muskelkraft

 M.fl.

Få effektiv metakognitiv behandling til at håndtere din panikangst

Men der er hjælp at hente. I et forløb hos mig tager jeg udgangspunkt i, hvor du er i livet lige nu. Det kan føles som om, at angsten har overtaget kontrollen og hæmmer din hverdag. Mange oplever at have mistet kontrollen og mangler fokus og overblik. Jeg arbejder med at skabe mestring over den situation du står i baseret på metakognitiv terapi. Du lærer at genopdage at det er dig der har kontrollen og ikke angsten der kontrollerer dig og dit liv. Du vil hurtigt opleve en bedring i dine symptomer og du vil efter forløbet er afsluttet opleve at stå stærkere så du fremadrettet vil kunne håndtere de udfordringer og bump på vejen på en ny måde som livet nu engang bringer os alle så det ikke får lov at fylde uhensigtsmæssigt for dig. Vil du læse mere om metakognitiv terapi?

 

Hvis du har spørgsmål eller bare har lyst til at høre mere om, hvordan du kan få hjælp til at behandle din angst, så er du altid velkommen til at ringe eller skrive tilpsykolog@mariabang.dk eller ringe til mig på 28 90 08 49.

Få effektiv metakognitiv behandling til at håndtere din panikangst

Men der er hjælp at hente. I et forløb hos mig tager jeg udgangspunkt i, hvor du er i livet lige nu. Det kan føles som om, at angsten har overtaget kontrollen og hæmmer din hverdag. Mange oplever at have mistet kontrollen og mangler fokus og overblik. Jeg arbejder med at skabe mestring over den situation du står i baseret på metakognitiv terapi. Du lærer at genopdage at det er dig der har kontrollen og ikke angsten der kontrollerer dig og dit liv. Du vil hurtigt opleve en bedring i dine symptomer og du vil efter forløbet er afsluttet opleve at stå stærkere så du fremadrettet vil kunne håndtere de udfordringer og bump på vejen på en ny måde som livet nu engang bringer os alle så det ikke får lov at fylde uhensigtsmæssigt for dig. Vil du læse mere om metakognitiv terapi?

 

Hvis du har spørgsmål eller bare har lyst til at høre mere om, hvordan du kan få hjælp til at behandle din angst, så er du altid velkommen til at ringe eller skrive tilpsykolog@mariabang.dk eller ringe til mig på 28 90 08 49.